• +0800 - 024 24 10
  • info@centercom.nl

Creatie

Creatie

Tips & tricks voor een effectieve campagne

– Houd de uiting simpel en communiceer een duidelijke boodschap. Je hebt maar een paar seconden de tijd hebt voor informatieoverdracht. Maak daarom optimaal gebruik van deze tijd.

– Contrast, kleurgebruik en beweging zorgen ervoor dat een uiting opvalt, maar trekken ook de aandacht naar specifieke elementen op de uiting.

– Gezichten van mensen (of dieren) trekken de aandacht. We zijn allemaal geprogrammeerd om terug te kijken wanneer iemand naar jou kijkt.

– Met “vectoren” wordt het kijkgedrag in een uiting gestuurd. Hier zijn verschillende trucjes voor, zoals het gebruik van een menselijke kijk – of vingerverwijzing. Door een afgebeeld persoon een bepaalde kant op te laten kijken volgt men deze kijkrichting.

– Herkenbaarheid: door consequent gebruik te maken van een bepaalde kleur, vaste elementen of vaste opmaak, zal de uiting sneller herkend worden.

– Houd rekening met de omgeving. In een supermarkt wordt vaak gebruik gemaakt van de kleur rood voor actieposters of aanbiedingen. Probeer daarom de uiting niet volledig weg te laten vallen in deze omgeving.

– Gebruik visuals als associatie met het merk. Visuals trekken beter de aandacht dan tekst en blijven vaak beter in het geheugen hangen.

– De laatste seconde van de uiting kunnen een samenvatting geven van de spot, zorg dat alle belangrijke informatie aan het einde van de spot tegelijk zichtbaar is.